Illusion av verkligheten...

...så tror jag faktiskt att det är många gånger, att det vi ser faktiskt inte är samstämmigt med verkligheten. Att det vi ser bara är en liten del av något som är betydligt mer komplext än vad det vid första anblicken ser ut att vara. 
Jag kan använda mig själv för att exemplifiera vad jag menar. Varje dag som jag vaknar med en klump i magen av saknad och obehag låter jag inte detta avspeglas i mina ögon. Nåja, jag gör åtminstone allt jag kan för att inte sorgen och ångesten ska få ett mänskligt uttryck. Människor som står mig nära kan troligen genomskåda detta. Om de tittar extra noga kan de se att gnistan i min blick saknas, något som inte ens ett extra lager mascara kan kompensera för. Det syns, men vid första anblicken lyckas illusionen av den förväntade verkligheten övermanna den sanningsenliga. Invecklat javisst, men varför ska det vara enkelt? 
 
Zelda, matte saknar dig så mycket 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback