Livspusslande...



Plötsligt händer det, precis som Trissreklamen enträget försöker förvissa oss om. Nåja, i mitt fall handlar det inte om att jag fångats av en ekonomisk livboj, inte alls. Å andra sidan vill jag inte byta ut det jag känner mot all världens guldskimrande slantar och frasande sedelbuntar. För det finns sådant som inte kan köpas för pengar. 

Som lycka -
och kanske att det är just det som jag upplever nu. Plötsligt känns det som att jag har hittat den där pusselbiten som jag har letat förgäves efter så länge. Inte undra på att mitt sökande har varit en irrjakt, likt sökande efter ljuset för den blinde. För att söka i alla skrymslen och vrår fyller knappast något syfte när det jag så frenetiskt söker efter finns där jag inte ens tänkt på att leta.

Den eftertraktade biten har funnits alldeles nära hela tiden, precis framför mina ögon, men jag har inte haft förmåga att se den - förrän nu. Nu kan mitt livspusslande fortsätta - och vet ni? Jag har redan span på nästa bit.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback