Att gräva guld...



Strax innan fem imorse vaknade jag och upptäckte en guldskimrande strålkastare på väggen som kastade ett sken som skulle ha fått den inbitne guldgrävaren att frenetiskt gräva djupare efter den ädla metallen. Kanske är jag knäpp som får en impuls av att försöka eviggöra det magiska ögonblicket, åtminstone tror jag att Molle tyckte det. Men vadå, vad gör man inte för en vacker bild?! Dessvärre lyckades jag inte undvika ljusets reflektion och har inte orkat bemöda mig med att redigera den. Fast bortsett från det är det en ganska okej bild tagen med en kompaktkamera från fönstret i gryningen, åtminstone om jag får säga det själv.

Idag har jag fönsterpluggat på biblioteket, fick en del gjort - men har en känsla av att merparten av det kommer att ratas under processens gång. Men det är så det ska vara, först samla för att sedan kunna välja ut det kärnfulla och locka fram den där röda tråden som alla envisas med är det mest väsentliga. Å andra sidan är jag beredd att hålla med om dess betydelse, jag är precis som de flesta andra en sådan där som ständigt letar samband, mönster och syften. På tal om röd tråd, är det någon mer än jag som läst boken "Historien om någon" av Åke Löfgren? Om inte så rekommenderas den starkt. Här kommer ett litet smakprov:
"Vem är Någon som gjort en våt fläck på golvet och som stjälpt ut mjölken i skafferiet? Vi följer en röd ulltråd som försvinner genom köket och upp i övervåningen, upp på vinden in i ett skåp … Vem är det som gömmer sig därinne?" Fortsättning följer...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback