Vinnare i alla lägen...



Från en värld till en annan. Så känns det faktiskt just nu.
Just som jag har blivit hemtam och trygg med det som i höstas kändes som rena mardrömmen, är det dags att bryta upp igen. Lämna det till synes enkla och bekväma för att kasta sig in i något nytt och ovisst. Otäckt givetvis, men samtidigt otroligt spännande och troligtvis både lärorikt och utvecklande. Så trots att det känns som att ge sig ut i det okända, utan vare sig karta eller kompass är jag inte det minsta rädd. Att kasta mig ut handlöst är inte något som skapar ett tryck över bröstet och gör varje andetag till en maktkamp. Inte den här gången. För jag vet att även om jag skulle falla hårt, så kommer jag alltid att resa mig.
Just nu har jag inget att förlora, utan allt att vinna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback